Bli medlem
Aktuelt

    Nye superhelter på laget: velkommen Martine, Marianne og Magnus!

    6. juli 2020

    200622_161400_MFO_Styre2020_FotoChristofferKrookFra venstre: Anders Bakke Ingebrigtsen (nestleder i MFO), Martine Carlson, Marianne Otterdahl Møller (styreleder i MFO), Marianne Eidsgaard og Magnus S. Wettergreen

    I jakten på nye styremedlemmer for 2020-2021 lå fokuset på å finne ‘digitale superhelter’ som skulle bidra i en digital opprustning for Markedsføringsforeningen i Oslo.

    På generalforsamling 8. juni ble Magnus S. Wettergreen - Nordic Digital Marketing Manager i SATS, Martine Carlson - Strategisk rådgiver i Hyper Redink og Marianne Eidsgaard - Avdelingsleder og fagansvarlig i Ludens Design og UX valgt inn som nye styremedlemmer. 

    -       Vi søkte spesielt etter profiler med sterk digital kompetanse i år ettersom både planen har vært, samt Covid-19 forsterket behovet for, å rigge MFO bedre digitalt. Våre tre nye styremedlemmer kommer fra ulike deler av bransjen, og sammen med de resterende i styret skal de jobbe med  å tilby enda mer verdi til medlemmene digitalt, i tillegg til de fysiske arrangementene, sier styreleder Marianne Otterdahl Møller. 

    “Målet for MFO er alltid å tilby attraktive tjenester til markedsførere. Det skal være en god miks av informasjon og inspirasjon, og vi skal sammen løfte markedsførernes stilling internt i bedriften. I usikre tider som nå har markedsførere en viktig rolle i å drive bedrifter videre, og det skal vi i MFO gjøre alt vi kan for å støtte våre medlemmer med, gjennom ulike kanaler, verktøy og møteplasser”, fortsetter Otterdahl Møller. “Det er derfor vi er så glade for å få med dyktige digitale helter med på laget.”

     

    Møt Martine Carlson (HyperRedink):

    200622_161044_MFO_Styre2020_FotoChristofferKrook


    "Jeg er utdannet innen merkevarebygging og jobber i dag som strategisk rådgiver i HyperRedink. Jeg har jobbet syv år i den såkalte "bransjen";  som produktutvikler i mediebransjen, rådgiver i et tradisjonelt reklamebyrå og i et designbyrå. Motivasjonen for å bli styremedlem i MFO, er først og fremst at dere virker som en uredd gjeng, som med lave skuldre utfordrer på fag-konsepter og seminar-formater, og tilfører allerede markedsførerere og bransjen mye. Det i seg selv er jo fristende å kunne få være en del av. Så håper jeg at nettopp fordi  jeg har sittet på litt ulike sider av bransjebordet, kan bidra med mine tverrfaglige synspunkter, og løfte markedsføring inn i diskusjoner om bedre brukeropplevelser og helhetlig produktutvikling."

    Møt Magnus S. Wettergreen (SATS): 

    200622_160603_MFO_Styre2020_FotoChristofferKrook

    "Jeg har erfaring fra både byråsiden i Carat, hvor jeg jobbet som digital lead/rådgiver og fra kundesiden i Nespresso. I dag jobber jeg som Nordic Digital Marketing Manager i SATS med ansvar for vår digitale tilstedeværelse, analyse, innsikt og performance i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Primært omhandler dette struktur og ytelse i våre digitale kanaler, i tillegg til å utforske og implementere nye løsninger for fremtiden.
    Grunnen til at jeg ønsket meg inn i MFO er at jeg var imponert over jobben de gjør med å være en kilde til læring og nettverksbygging gjennom både seminarer og kurs. Jeg tror min digitale kompetanse, samt markedsføringsbakgrunn fra både kunde- og byråsiden, har gitt meg mange erfaringer som jeg håper og tror MFO kan ha nytte av."


    Møt Marianne Eidsgaard (LudensGruppen): 

    200622_160533_MFO_Styre2020_FotoChristofferKrook

    "Jeg har utdannelse innen interaksjons-, produkt- og grafisk design og over 15 + års erfaring i å lede kreative prosesser fra idéfasen til produksjon. Jeg er UX-designer med fokus på å skape gode design- og brukeropplevelser og har spesialkompetanse innen merkevarebygging og retailkommunikasjon. I dag jobber jeg som avdelingsleder og fagansvarlig for LudensGruppen sin Design & UX avdeling.  
    Med innsikt og erfaring fra ulike bransjer håper jeg å kunne bidra med forståelse for ulike medlemsgrupper sine ønsker og behov, og å fortsette arbeidet med å speile hele bransjen slik MFO gjør i dag. Jeg håper også å bidra til å skape gode design- og brukeropplevelser som ivaretar medlemmenes opplevelser knyttet til MFO som merkevare og tjenesteleverandør."

     
    Går høsten i møte med planlagte arrangementer både på skjerm og fysisk

    Pandemien fremprovoserte en brå digitalisering for de aller fleste, og for MFO som i all hovedsak tilbød fysiske arrangementer gjaldt det å ‘hive seg rundt’ og steppe opp digitalt. I løpet av månedene med sosial distansering tilbød MFO en rekke webinarer og digitale kurs til sine medlemmer. 

    “Læringskurven ble bratt og den planlagte digitaliseringen av MFO ble gjennomført på rekordtid etter den skjebnesvangre beskjeden kom den 12. mars. Det ble noen heftige uker, men med god hjelp fra samarbeidspartnerne Hubspot og Inbound Group kunne vi lansere nye nettsider tilrettelagt for digital læring, kort tid etterpå. Til tross for at vi sakte men sikkert er på vei tilbake til normalen kommer MFO til å fortsette å tilby webinarer og digitale kurs i tillegg til de fysiske arrangementene, fremover.” sier daglig leder i MFO, Anna Hvinden.

    Første arrangement ut er webinar med Trendwatching den 25. august, etterfulgt av publikumsfavoritten Kanalbattle på Colosseum Kino den 4.september hvor vi naturligvis tar høyde for situasjonen og sørger for et trygt arrangement for våre medlemmer.    

    Styret for 2020-2021 består av:

    Styreleder: Marianne Otterdahl Møller, Flokk AS 
    Nestleder: Anders Bakke Ingebrigtsen, Marketing manager, reMarkable 

    • Styremedlemmer: 
      • Kristian Wulfsberg Majer, Partner, Garrison Group 
      • Martin Ygre, Markedssjef, Norsk Toppfotball 
      • Martine Ågedal Hansen, Salgsdirektør, VG 
      • Julie Holst Berntsen, konsulent 
      • Asle Forsbak, Marketing communications manager, Norsk Hydro 
      • Sara Bjølverud, Kommunikasjonsansvarlig, Melanor
      • Magnus S. Wettergreen – Nordic Digital Marketing Manager, Sats 
      • Martine Carlson – Strategisk rådgiver, Hyper Redink 
      • Marianne Eidsgaard – Avdelingsleder og fagansvarlig, Ludens Design og UX 

    Les mer om styret her 

     



    Av MFO