Årets vinner: Markedsdirektør i Tekna, Helene Johnsen.
(Foto: Eivor Eriksen.Bildet er lånt fra Kampanje.com sin artikkel)
Tekna ble i dag, 18. mars kåret til «Årets markedsfører 2020». Prisen ble delt ut under vårt digitale arrangementet MFO Case 2021, som ble streamet live fra Pakkhuset i Oslo.
Prisen «Årets markedsfører» ble delt ut for 21. året på rad. I fjor var det treningssenterkjeden Sats og markedsdirektør Marianne Orderud som stakk av med den gjeve tittelen.
Denne gangen derimot var naturviterne og de teknologiutdannede som klatret helt til topps. Årets vinner heter nemlig Tekna. Det var markedsdirektør i Tekna, Helene Johnsen, som presenterte vinnercaset og tok i mot prisen på vegne av sitt team.
Det er første gang fagforeningen vinner denne prisen, og på veien dit måtte Tekna konkurrere med noen av landets aller største markedsføringskjemper, DNB og Meny.
- "Det var en tøff kamp mot slutten og det skilte ikke mye på finalistene, men likevel stod Tekna frem som det beste caset. Meny og DNB presenterte to veldig solide jobber de også, men denne gangen var det David som beviste i kampen mot Goliat og to av Norges sterkeste markedsføringsmaskiner", sier juryleder og nestleder i Markedsføringsforeningen, Anders Bakke Ingebrigtsen, til Kampanje.
Utsagn hentet fra Kampanje.com sin artikkel.
Prisen «Årets markedsfører» er den eneste prisen som fokuserer på helheten av arbeidet en merkevare har gjort det siste året! Nytt av året var at MFO opprettet to ekstra utmerkelser - Sølv og Bronse i Årets Markedsfører, som henholdsvis DNB og Meny tok hjem.
Du kan se videointervju med vinneren, markedsdirektør i Tekna, Helene Johnsen, rett etter prisutdelingen i konkurransen «Årets markedsfører» filmet og publisert av Kampanje.com her:
Pallen:
Her ser du pallen i «Årets markedsfører»-kåringen i år. Aina Lemoen Lunde fra DNB tok Sølv og Jørgen Norman Larsen fra Meny tok Bronse i Årets Markedsfører. (Foto: Eivor Eriksen. Bildet er lånt av Kampanje.com sin artikkel, du kan lese hele artikkelen deres her).