Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen,
med ønske om en riktig god helg!
Hvis sistnevnte mot formodning skulle være et ukjent begrep kan 'employer branding' forklares som hvordan du markedsfører bedriften din til arbeidssøkere og ansatte. Jo bedre du er på employer branding, jo mer sannsynlig er det at du tiltrekker deg de største talentene, og ikke minst evner å beholde de.
En annen aktør som kan et og annet om temaet er Great Place To Work, i denne artikkelen kan du få deres beste tips: Slik lykkes du med employer branding
Great Place To Work har også skrevet et par andre spennende artikler vi kan anbefale deg å lese: Fra HR-strategi til mennesker som strategi og Hvordan anerkjenne medarbeiderne i en digital hverdag
Employer branding har vist seg å være avgjørende for bunnlinjen. Selskap som er gode på nettopp dette kan redusere turnover blant ansatte med 28%.
Å rekruttere er en kostbar prosess, men hvor dyrt er det egentlig å ansette feil person? I følge denne artikkelen fra Ledernytt ligger den direkte kostnaden knyttet til å sette i gang en ny prosess og lønn i oppsigelsestid kan fort ligge mellom NOK 700.00 – 900.000, mens de indirekte kostnadene kan være betydelig større!
Nettopp fordi å matche riktig kandidat med riktig stilling er så viktig for alle involverte parter, har vi nå lansert en stillingsportal hvor vi formidler spennende stillingsannonser!
MFO har nå over 4000 av Norges mest engasjerte markedsførere som medlemmer, som utgjør et meget godt sted å lete når man søker etter sin neste stjerne på laget!
Dessuten er det vel så viktig for oss gjøre det enkelt for dere som er på leting etter nye utfordringer, å finne spennende stillinger i bransjen samlet på ett sted!
Ler mer om ledige stillinger her
Les mer om 'Rekrutter med MFO' her
Minner også om at vi neste uke arrangerer vi MFO Case 2021 på torsdag den 18. mars fra 11.00 - 14.15.
På MFO Case streamer vi 7 knallsterke case som tar for seg det beste innen markedsføring det siste året.
Felles for merkevarene som skal på scenen er at de har levert et solid stykke markedsføringsarbeid og ønsker å dele sine erfaringer, lærdom og tips med bransjen.
Les mer og meld deg på MFO Case her
Episode 2 er nå ute og tar for seg temaet 'Markedsplan'. I denne episoden får du blant annet lære forskjellen på markedsplan, markedsstrategi og aktivitetsplan og hvorfor det er så viktig å skille mellom disse. I tillegg kan du laste ned en helt gratis markedsmal som er utviklet på basis av arbeid med hundrevis av kunder. I episode to 'lunsjer' du med markedssjefene Tanya Ferner Heglund, Trine Sandvik Kolbjørnsen og Ellen Bergene-Engen. Klikk her for å se episoden. God helg!
Ikke medlem i MFO?
Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på. Flere arrangementer lanseres fortløpende. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk.Se alle våre kommende arrangementer her. Les mer om medlemskap her.