Bli medlem
Skjermbilde 2020-12-02 kl. 14.07.32

 

 

MFO KURS: 
Innholdsmarkedsføring
og e-handel

 

Meld deg på her

Forventningen om en sømløs digital kundereise og feilfri brukeropplevelse er mer reell enn noen sinne. Denne våren har vi derfor laget en heldigital kursserie som tar for seg akkurat dette: Innholdsmarkedsføring, optimalisering av nettside og e-handel. 

Alle kursene er digitale og varer fra 09.00 - 10.15 + diskusjon og spørsmål fra 10.15 - 11.15.

Man vil også få tilsendt opptak av kursene i ettertid, slik at du kan se det når det passer for deg.


Meld deg på her

 

mfo-kurs-liste-2-1

 

Hvem passer kursene for:
Denne kurserien legger seg på et medium+ nivå. Det betyr at du har en god del erfaring, men ønsker å ta din kunnskap til neste nivå. Kursene er lagt opp til at de kan tas individuelt, det er derfor helt opp til deg hvilke moduler du ønsker å delta på. Alle kursene kan også tas som en serie med medlemsrabatt, om du ønsker å delta på alle. 

Priser:
Hver enkelt modul koster 490 kr eks mva for medlemmer. Dersom du kjøper flere, får du noen moduler inkludert i prisen. Dette gjelder kun MFO medlemmer. 

Kjøper du 4 eller flere moduler får du 1 modul inkludert i prisen. 

Kjøper du alle 7 modulene får du 2 moduler inkludert i prisen. 

 

 

Klikk deg inn på kursene nedenfor,
for mer informasjon om hvert enkelt kurs 

 

17. februar:
Innholdsstrategi 

Stadig flere bedrifter bruker innholdsmarkedsføring som strategi for å skape vekst. I dette kurset vil du få en innføring i de mest sentrale pilarene som utgjør en god innholdsstrategi.

Målet er at du etter å ha vært med på kurset har et tydelig bilde av hva som skal til slik at du selv kan komme i gang med å legge en innholdsstrategi.

Denne modulen har vært. Send mail til info@mfo.no om du ønsker å bestille kurset.

Les mer om kurset her

 
mfo-kurs-inbound

10. mars:
Video for vekst 

Online video er det formatet folk vil ha når de gjør research om produkter. Hele 58 % ser videoinnhold før de gjør et kjøp og trenden øker kraftig, spesielt det siste året. 

Lær om de mest effektive og lønnsomme mulighetene innen videomarkedsføring og få flere konkrete eksempler på hvordan du distribuerer videoinnhold effektivt i noen av de viktigste kanalene for netthandel: Facebook, YouTube og Google søk og programmatisk.

Les mer om kurset her
mfo-kurs-synlighet-3

24. mars: E-postmarkedsføring 

Overalt hvor man ferdes på internett blir man stadig oppfordret til å registrere seg for et nyhetsbrev i bytte mot noe. Grunnen til at bedrifter er så opptatt av å samle e-postene til de besøkende, er fordi det kan gi mye verdi mot en relativt liten investering - gitt at det benyttes riktig! Vil du lære mer om hva som virker, og hvordan du kan utnytte e-postkanalen best mulig – er dette kurset for deg! 

Oculos deler sine erfaringer fra kundecaser og henter frem inspirasjon fra andre merkevarer som gjør det bra. Kursholderne viser oss hvordan e-postkanalen henger sammen med hele kundereisen!

14. april:
SEO for netthandel 

Er nettbutikken din ikke synlig når målgruppen din leter etter produkter du tilbyr, vil salget gå til en konkurrent.  

Hvordan du strukturerer nettsiden din med effektiv navigasjon, hierarki, strukturerte data, forbedring av hastighet og - ikke minst - riktig type innhold til rett tid, er helt avgjørende for å bli målgruppens foretrukne valg gjennom kundereisen.

Lær hvilket steg din bedrift bør ta for å komme videre med det strategiske SEO-arbeidet og få en oversikt over hvilke grep som gir mest effekt og hvordan du håndterer optimalisering av de enorme mengdene innhold du har på nettsiden.

Les mer om kurset her

mfo-kurs-synlighet-4

Conversionista - tredelt kurs:

Del 1: 5. mai - Forbrukerpsykologi 

Del 2: 26. mai - UX-prinsipper

Del 3: 9. juni -  CRO

Hva skal til for å konvertere/selge på nettsiden deres i dag? Finner kundene dine produktene eller tjenesten de er på jakt etter? Tilbyr vi kunden ekstra tjenester eller produkter som kan være relevant, uten å forstyrre kjøpsprosessen? Når kunden skal gjennomføre en handling, er det en intuitiv og friksjonsfri opplevelse? Alt dette og mer er det viktig å fokusere på i dag, for å få mest mulig igjen av hver markedskronebrukt, samt sikre en god kundeopplevelse.

I løpet av dette kurset skal du ha fått en bedre forståelse av konsumenter sin irrasjonelle, spontane og målorienterte oppførsel. Du skal ha et bedre grunnlag for å optimalisere ROAS, samt forståelse for hvordan starte å optimalisere nettsiden ytterligere for økt konvertering og tilfredse kunder.

Les mer om kurset her
 

 

MELD DEG PÅ HER:

Ønsker du å bestille flere billetter til flere i bedriften din? Kontakt oss på info@mfo.no, så fikser vi det for deg!