Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Sommerhilsen fra Daglig Leder 🍦☀️

30. juni 2023

Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, med ønske om en riktig god helg!

faglig fredag v3-1

God sommer fra oss i MFO!

Da har den siste dagen i juni ankommet, og de fleste av oss snuser på årets sommerferie. Den ferien vi varmer oss opp på gjennom novembermørket, og som vi gleder oss til helt fra fjorårets.

Endelig er vi her! Ida rund

Ferie eller ikke; vi har rukket å legge bak oss et helt halvt år, og det har vært et spesielt halvår med mye usikkerhet på mange plan. De økomomiske rammene har strammet seg til, og svir både i den private lommeboka, og vel så mye på bedriftens bunnlinje. Med en stadig svakere norsk krone er vi ikke like attraktive fra utsiden lengre, renten øker fortsatt og vi har alle betalt vondt mye for å holde oss varme gjennom vinteren. 

Så omstendighetene har ikke vært på noens side dette halvåret, og derfor har det vært en ekstra stor glede for oss i MFO å kunne samle så mange mennesker fra bransjen hver eneste måned. Det å møtes og mingle, bli inspirert og ikke minst komme litt vekk fra hverdagslige rutiner gir viktig påfyll av energi.

For oss i MFO så har året så langt vært intenst og innholdsrikt med mange begivenheter og høyt tempo!

Vi startet året med å dypdykke i makrotrendene som definerer vår bransje. Vicky Loomes ble fløyet inn fra London og overbeviste med sin unike lidenskap og kunnskap om alt som rører seg i vår bransje og hva som påvirker den. AI ble selvsagt trukket frem som en begivenhet i seg selv. Hvordan kan vi og bør vi forholde oss til dette intrikate universet? Det er det så langt ikke så mange som vet…

I februar holdt vi kurs i Power BI og presenterte «State of Marketing report» i samarbeid med Stokke og Salesforce. I mars hadde vi frokostmøte som omhandlet det litt ukjente begrepet Martech, og samme måned gikk VIPPS av med seieren som Årets Markedsfører på Christiania teater.

I april fylte vi Klingenberg og fem byråer battlet om å løse en brief hvor TRY OPT kunne smykke seg med førstepremien. Så kom mai skjønn og mild og vi inviterte Sats, Strawberry og Seen til å snakke om personalisert markedsføring, og vi arrangerte Webinar om Fremtiden for markedsføring med AI for 400 entusiastiske tilhørere digitalt. 

Ettersom teknologien utvikler seg raskere enn jussen har vi arrangert to kurs sammen med våre “husadvokater” hos Bull Advokatfirma, - om markedsrett og hva man har lov, og ikke lov til når man jobber med kommunikasjon. Dette vil vi bygge videre på i september, med kurs i AI og hvordan jussen spiller inn her.  I oktober vil vi arrangere kurs rundt Åpenhetsloven som trer i kraft fra og med imorgen. Åpenhetsloven vil pålegge større virksomheter en plikt til å gjøre aktsomhets­vurderinger, samt å redegjøre for disse. Og hva betyr egentlig dette for din virksomhet?

Når sommerminnene forhåpentligvis har blitt mange nok, og vi blir nødt til å vende tilbake til hverdagen så starter vi sesongen med «SoMe til frokost» på Klingenberg 24. august. Deretter arrangerer vi for første gang ett tredagers kurs kalt onboarding til markedsføringsbransjen fra 5.-7. september; med 30 eksklusive plasser for deg som er ny i bransjen. Og 19. oktober blir det igjen Kanalbattle på Colosseum kino! Se alle våre arrangementer her.

Men; nå kan vi glede oss til å trykke på pauseknappen i en periode. Å kjenne på hvilepuls og besøke hvileskjær. Å glede oss til å samle på fregner og brunfarge, leve med saltvannsfrisyre og å sette pris på en irriterende veps eller brennmanet- og å la humla suse helt uforstyrret.

Så med dette diktet ønsker jeg alle våre 5000 medlemmer en varm, glad og minnerik sommer- enten du skal feriere i Norge eller reise til utlandet og uansett med god samvittighet akseptere at lommeboken er blitt litt tynnere. Vel fortjent!

iStock-1302696641

SOMMERØYA

Hav og himmel kinn mot kinn.
Motortøff og sønnavind.
Måkereir og terneskrik.
Hvite hus i hver en vik.
Sjøsprøyt over glatte skjær.
Ingen lekser. Ingen klær.
Men vet du hva det beste er?
Jo, hele øya full av
svarte,
søte,
store,
bjørnebær!


Vi gleder oss til gjensyn i august, og til å dele resten av 2023 med deg! 

Med sommerlig hilsen, 

Ida Cecilie Wille,
Daglig Leder, MFO 


Og før du tar sommerferie, husk å melde deg på høstens arrangementer!

I år som i fjor skal vi kickstarte markedsføringshøsten med en oppdatering innen nettopp sosiale medier! Ingenting får oss til å scrolle som knallgodt innhold. Derfor vil vi by deg på nettopp dét til dagens viktigste måltid.

Den 24. august inviterer vi til MFO Frokostmøte på Klingenberg Kino hvor vi tar for oss sosiale medier med god hjelp av SoMe-byrået Elg, OBS Bygg, ICE og Influencer marketing byrået Max Social som skal gi deg best practice, tips og triks og presentere spennende caser som du kan både lære og la deg inspirere av.

På dette frokostmøtet får du blant annet:

  • Oppdatering på siste nytt innen sosiale medier - tall og current trends 
  • To råsterke SoMe-case fra OBS Bygg og ICE: hvordan har de lykkes og hva har de lært? 
  • Lære mer om community management, hvorfor og hvordan? 
  • Hvordan jobbe best med influencere - dos and don'ts
  • 2 konkrete mini-case som viser hvordan man lykkes med influencermarkedsføring i sosiale kanaler

Les mer om de ulike casene og sikre deg din plass i salen her

SoMe 23 - Nyhetsbrev

Nye ansatte på teamet til høsten? 

Vi minner om at earlybirdpris på vårt tredagers Onboarding-program som går av stabelen 5. - 7. september må benyttes innen 15. juli. 

Uavhengig av hvor i bransjen den nyansatte skal begynne vil dette onboarding-programmet sikre en solid innføring i markedsføringsbransjen, relevante verktøy, terminologi og annen nyttig innsikt og kunnskap for en flying start. Men kanskje viktigst av alt: hen vil bygge nettverk på tvers av hele bransjen! Les mer og finn påmelding her

Onboarding minus google-1

God sommer og god helg!
 


Ikke medlem i MFO? 

Les mer om medlemskap her.