Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, med ønske om en riktig god helg!
God fredag!
og velkommen til årets første utgave av spalten 'Positive Provocation' som leveres av vår sponsor og samarbeidspartner Wavemaker.
I dag er det Wavemakers egen CEO; Cathrine Hagen, som har pennen og i dagens spalte får du både en betraktning av markedsføring i 2025 og muligheten til å vinne to billetter til Nordens største markedsføringsevent!
Markedsføring har blitt stadig mer komplekst. Det fragmenterte mediemarkedet og den digitale transformasjonen gjør det utfordrende å vite hvor man skal starte, hva man skal prioritere, og i hvilken rekkefølge. En verden i konstant endring påvirker forbrukerne, utfordrer etablerte merkevarer og setter press på forretningsdrift. Hele ni av ti merkevarer sliter med vekst, ofte på grunn av manglende vilje til å gjennomføre nødvendige, og potensielt ukomfortable, endringer.
Dette stiller høyere krav til merkevarenes samarbeidspartnere. Min positive provokasjon er; for å hjelpe annonsører med å navigere i dette komplekse landskapet og skape vekst, er det en stor fordel med et mediebyrå som har både lang lokal erfaring og global kraft i ryggen.
I Wavemaker har vi begge deler. Som et av Norges eldste mediebyråer, har vi over 25 års erfaring med norske annonsører og norske medier. Samtidig nyter vi godt av de mest avanserte og fremtidsrettede medieplanleggingsverktøy som noen gang er utviklet. Vi har tidligere i denne spalten skrevet om vårt AI-baserte medieplanleggingsverktøy, og gikk du glipp av denne vil jeg oppfordre deg til å lese om det her.
Kjernen i Positiv Provokasjon er kunnskap. Og vi er veldig glade for å kunne dele vår kunnskap med medlemmene i MFO gjennom våre månedlige nyhetsbrev. For å gjøre denne kunnskapsdelingen mest mulig relevant for DEG, ønsker vi din tilbakemelding på temaer du vil at vi skal skrive om i 2025.
I den vedlagte spørreundersøkelsen finner du en liste over ulike temaer, kryss av for det du vil vite mer om, og bruk fritekstfeltet for temaer som ikke er dekket.
Svar på spørreundersøkelsen her
Vi lodder ut 2 billetter til NextM
Som takk for din tilbakemelding er du med i trekningen av to billetter til Nordens største markedsføringsevent, NextM, som arrangeres i Stockholm 9.–10. april.
NextM er the place to be for nysgjerrige og faglig engasjerte markedsførere.
Her kan du se videoen fra NextM 2024 – la deg bli inspirert og la oss inspirere deg i 2025!
NextM Nordics inviterer 1800 deltakere (hovedsakelig erfarne annonsører fra hele Norden) til å bli inspirert av over 60 visjonære talere, paneldeltakere og skapere, samt få førstehåndsopplevelser i tech-garden med nye teknologiinnovasjoner og markedsføringsplattformer.
Mange av de store medie- og teknologispillerne i Norden er partnere av NextM, samt globale partnere som Google, Amazon, Snap, Meta og TikTok. Opptil 96% av gjestene har hatt positive inntrykk av NextM de siste årene.
Temaet for 2025 er "Now what?", åpent for ulike tolkninger av hvordan fremtiden ser ut innen markedsføring, teknologi og for samfunnet som helhet.
Svar på spørreundersøkelsen og bli med i trekningen her
God helg!