Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Årets bransjeevent - MFO KANALBATTLE 2025

31. oktober 2025

FIlm: Chen Media

MFO Kanalbattle 2025 ble bransjens råeste mediekanal-duell! 

På onsdag 29. oktober arrangerte vi for åttende gang Kanalbattle som ble årets hittil største møteplass med hele 1000 deltakere på Colosseum kino, underholdende ledet av konferansier Marius Thorkildsen.

Dette er Norges største pitch hvor 10 kanaler fikk 10 minutter hver til å overbevise både publikum og juryen om at de hadde den beste løsningene for årets brief. Resultatet ble en energisk og inspirerende formiddag fylt med kreativitet, konkurranseinstinkt og imponerende høyt faglig nivå.

Årets brief besto i å lansere det fiktive forsikringsselskapet MFOrsikring, med 4 tilhørende forsikringsprodukter som ennå ikke finnes på markedet.

Briefen var like kreativ som den var relevant og de 10 kanalene hadde åpenbart lagt ned mange arbeidstimer i sine løsninger og det faglige innholdet var ekstremt imponerende. 

De 10 kanalene som fikk skinne på scenen var Amedia, Bauer Outdoor Media, Schibsted, Viaplay/P4, TV 2, Acast, Snapchat, Media Direct Norway, Aller Media og TikTok.

Kanalene presenterte et utvalg innenfor de fire forsikringsproduktene  Klimanoiaforsikring, Forlovelses- og bryllupsforsikring, Familieavlastnings-forsikring og Omdømme- og nettforsikring. 

Les gjerne briefen her www.mfo.no/mfo-kanalbattle

1-1

Etter 3 timer med battling og god stemning i salen kunne juryen endelig lansere de 3 som ble rangert høyest både av publikum og juryen. Nytt av året var at publikum kunne gi alle 10 kanaler poeng underveis (levert av Peers), noe som gjorde Kanalbattle enda mer involverende og engasjerende enn tidligere.

Juryen 2025 besto av: Per Eik Forgaard (Nordea), Marianne Solheim (Storebrand), Anders Murmann Holm (Morgenstern), Camilla Gåre (Mediebyråforeningen) og Max Næss (WPP Media). Etter noen nervepirrende minutter kunne de lansere Bauer Outdoor Media som vinneren av Årets Kanalbattle, tett etterfulgt av SnapChat på andreplass, og Viaplay P4 på tredjeplass. 

Vi kan avsløre at poengene sto tett mellom samtlige 10 kanaler og at avgjørelsen ikke var enkel for hverken publikum eller juryen. Kanalbattle ga oss unik innsikt i medienes kreative kraft og fikk nok flyttet en hel del perspektiver og oppfatninger underveis, og ga oss alle mulighet til å ligge i forkant av kanalenes utvikling.

Alt i alt ble dette en oktobermorgen man ikke ville gå glipp av, og den ble ikke dårligere av at TikTok overrasket salen med intimkonsert med Gaute Ormåsen som sang "Kjærlighet er mer enn forelskelse", og avslutningen til Gunnar og MDN med Solan og Ludvig og en hel barneflokk som sang bursdagssangen for han.

Vi gleder oss allerede til neste år!

2

Kanalbattle2

Kanalbattle1
Foto: kom24.no

 

 
 
God helg!
Ikke medlem i MFO?