Bli medlem
Aktuelt

    Møt vår streamingpartner

    11. november 2020

    En ny hverdag for MFO - fra fysiske til digitale events!

    captio-man-holding-video-camera

    I 2019 arrangerte MFO kun fysiske arrangementer. På det meste samlet de 900 gjester på MFO Kanalbattle på Colosseum kino. I 2020 ble hverdagen brått litt annerledes. Fra mars i år har MFO hatt 16 digitale arrangementer som har samlet nesten 4000 deltakere. Men selv om det er stort engasjement rundt de digitale eventene, mener Daglig Leder i MFO fortsatt at det å møtes fysisk alltid vil stå høyest for deres medlemmer.

    -  Vi tror fortsatt at det fysiske samlingspunktet er veldig viktig og målet vil alltid være å komme tilbake dit vi var i 2019. Vi så hvordan folk lyste opp da vi endelig fikk møtes igjen på Kanalbattle i august i år, selv om det kun var 200 i salen. Men vi ser også at behovet for det digitale alternativet vil fortsette. På Kanalbattle i år fulgte over 1000 mennesker streamen. Derfor kommer vi til å fortsette å tilby så mye som mulig både digitalt og fysisk i fremtiden og enda mer som hybrid events der vi vil kombinere begge deler. Det er en forventing fra våre medlemmer – og det skal vi levere på, sier Anna Hvinden.

    Captio leverer digitalt fag og live streaming til MFO-medlemmene

    I år har MFO inngått et samarbeid med Captio som streaming partner. De har alt streamet Kanalbattle og frokostmøter og skal også levere stream av MFO Case og Tidlig på’n med Harald Rønneberg til medlemmene (26. nov og 4. des)

    Captio har opplevd sterk etterspørsel det siste året

    Veldig mange virksomheter opplever nå at de må hoppe ut i det å gjennomføre live streaming for å nå ut både internt og eksternt med sitt budskap. Dette  byr ofte på økt stressnivå - fungerer teknikken (Zoom, Teams, Meet, YouTube, osv.)? er flyten god når ulike personer skal si noe? kommer presentasjonen opp til rett tid? får jeg engasjert publikum? hvordan er jeg foran kamera? og mye mer - vi i Captio hjelper dere med dette, slik at dere kan gjennomføre sømløse og gode digitale arrangement, sier Mette Juelsen i Captio

    Captio bistår også mange i møtevirksomhet og digital kommunikasjon internt i bedriften. Frustrasjonen over Zoom, Teams, Google Meet, osv. – vi har alle kjent på den.

    Digital transformasjon

    Som veldig mange andre, så har MFO stått overfor en stor omstilling dette året. Men i kjølevannet av stormen, dukker det også opp muligheter:

    - Selv om vi utelukkende levde av fysisk event i 2019 og omstillingen var heftig, så har jo dette året også bragt med seg nye spennende muligheter for oss. Vi har utviklet og tilpasset oss i stor fart. Det har vi fordi vi vil fortsette å være en relevant, trygg og god partner for alle våre medlemmer og nå de med godt innhold som de kan se når og hvor de vil. Men uten partnere som Captio hadde vi aldri fått til dette. De er ikke bare en streamingpartner – de har vist et engasjement og et ønske om å bidra inn i bransjen vår. Også hjelper det at de er dønn solide og har høy kompetanse på det de gjør. Enten man skal sette opp et lite internt arrangementet eller en stor konferanse, så skjønner man hvor viktig det er å ha et streamingselskap man kan stole på 100%. Det har vi – takket være Captio, sier Hvinden.

    captio-screen-display-from-streaming-equipment


    Om Captio:

    Captio er en ledende leverandør av videoproduksjonstjenester, både live sendinger og produksjon av ulike filmer. Vi er en av Norges største spesialister innen live video-streaming over internett (webcast) med over 350 live-sendinger i året. Webcast er en av våre viktigste kompetanseområder og vårt team av produsenter har til sammen over 50 års erfaring i å distribuere live eventer over internett. Vi har også lang erfaring med ulike typer videoproduksjon, alt fra reklamefilmer til mindre enklere filmer til bruk i sosiale medier.

    Vi leverer en rekke ulike typer produksjoner i mange forskjellige miljøer. Vi produserer allmøter, pressekonferanser, produktlanseringer, kvartalspresentasjoner, konferanser, ulike eventer(underholdning, feiringer, kick-off, kundeseminarer, konserter m.m.), investordager, interne informasjonsmøter, paneldebatter med mer. Arrangementene foregår i alt fra vanlige møterom til store auditorium med opptil flere hundre deltakere i salen. Dette betyr at vi også i mange tilfeller leverer storskjermproduksjoner “lokalt” samtidig med ekstern streaming. Vi produserer arrangementer og møter både utendørs og på tilfeldige lokasjoner, alt fra kurs- og konferansesteder til hjemme hos kunder ifm f.eks. produktlanseringer. Les mer om Captio her.

     

    Av MFO