Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Bransjerapporter, Clubhouse og GDPR-smell

12. februar 2021

Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, 
med ønske om en riktig god helg!

Faglig fredag - Bransjerapporter, Clubhouse og GDPR-smell

God fredag! 
 
Atter en gang har TEFT sluppet sin bransjerapport, som tar for seg trender og utvikling på kort og lang sikt for folk og arbeidsgivere i kommunikasjonsbransjen. Årets rapport er basert på deres bransjeundersøkelse som ble besvart i oktober 2020, av 1280 respondenter.
 
I årets rapport kan man blant annet lese om Koronaeffekten:
"Én av tre som jobber i kommunikasjonsnæringen, har i løpet av 2020 vært helt eller delvis permittert. I oktober 2020 svarte 40 prosent av respondentene at deres inntekt har blitt påvirket negativt av koronapandemien, og for halvparten av disse er inntekten redusert med mer enn 30 prosent." Her kan du se oppsummering av hele bransjerapporten

Og apropos spennende rapporter, nå kan du endelig melde deg på webinaret som tar deg igjennom resultatene fra vår undersøkelse av B2B-markedsføring i Norge. Rapporten tar for seg hvordan norske B2B-bedrifter markedsfører seg i dag - og hvilke tiltak som fungerer aller best. 
 
 
bransjerapport b2b markedsføring


700 norske B2B-bedrifter har svart på undersøkelsen, og på webinaret vil Inbound legge frem funnene. Alle påmeldte vil selvfølgelig også få tilsendt rapporten i etterkant. 

Les mer og med deg på her

 

  

 

 
 
Verdt å nevne er også eksplosjonen av Clubhouse-talks innad i bransjen den siste tiden og GDPR-kritikken appen har fått. 

Shifter skrev denne uken at "noen av landets fremste eksperter på personvern og GDPR har vurdert brukervilkårene til det sosiale lydmediet Clubhouse, og er svært kritiske". Du kan lese bakgrunnen for kritikken her: Ministre og næringslivstopper strømmer til Clubhouse: Personverneksperter slår alarm
 
Enda ikke fått helt med deg hva Clubhouse går ut på?
Astrid Valen-Utvik skrev et informativt innlegg på sin blogg om den nye plattformen.

Les hele artikkelen her: Hva er Clubhouse – og hvordan kommer du i gang?

Social Media Today publiserte også artikkel om nettsamfunnet, hvor de blant annet tar for seg markedsføringspotensialet for merkevarer på Clubhouse. Les artikkelen her: Should Marketers be Considering the Potential of Rising Social App Clubhouse?
 
Social Media Today melder også om at Facebook, ikke helt uventet, allerede er på ballen! Les artikkelen her: Facebook is Reportedly Developing its Own Clubhouse Clone.

Før vi runder av vil vi også minne om at fristen for å sende inn søknad til Årets Markedsfører 2020 går ut i dag! Husk å sende inn din søknad, eller tipse andre i bransjen du mener har levert et solid markedsføringsarbeid i 2020. Les mer om kåringen hvordan du søker her. 

Og en liten gladnyhet helt til slutt; andre episode av vår vodcast "Markedslønsj", i samarbeid med Markedssjefene ble spilt inn i går og publiseres i løpet av neste uke! Tematikken vi tok for oss i episode 2 er Markedsplan, og du får blant annet høre mer om forskjellene på markedsplan og aktivitetsplan samt gode tips til egnet oppsett og malverk. I denne episoden får du høre fra markedssjefene Tanya Ferner Heglund, Trine Sandvik Kolbjørnsen og Ellen Bergene-Engen. God helg!

 

Markedslunsj episode 2

 

Første episode ligger allerede ute og tar for seg 5 Markedsføringstrender i 2021 - som vi mener er viktige. I denne episoden får du møte Kjartan Haugen og Marianne Nygård-Hansen fra Markedssjefene & Julius Støback, Founding Partner i NSB Marketing Best Practice. Les mer om vodcasten og se episoden her.


På MFO Innsikt nå

Logg inn på MFO Innsikt her

Ikke medlem i MFO? 

Meld deg inn nå og få med deg alt det  spennende vi skal  igjennom i 2021. Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på. Flere arrangementer lanseres fortløpende. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk.Se alle våre kommende arrangementer her. Les mer om medlemskap her.