Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Kundesentrisk CEO, bite-sized content og morsdag!

5. februar 2021

Litt inspirasjon å ta med seg inn i fredagen, 
med ønske om en riktig god helg!

Faglig fredag - Kundesentrisk CEO, bite-sized content og morsdag!

God fredag! 

Vi kan nesten ikke runde av uken uten å kommentere at Jeff Bezos går av som CEO. Nyheten kom i forbindelse med at Amazon la frem tall fra fjerde kvartal, som forøvrig satte omsetningsrekord, trolig grunnet julehandel og pandemi. 

Bezos er en vanvittig inspirasjon for mange og denne artikkelen forklarer hvordan en nerdete bokelsker klarte å bygge Amazon fra en garasje i Seattle på 90-tallet til en multinasjonal netthandelsgigant med 1.3 milliader ansatte. Les artikkelen her: 
 


Og som vi vet, er det antagelig kun et spørsmål om tid før Amazon lanserer sin kundesentriske plattform i Norge. 

I fjor hadde vi et spennende og matnyttig frokostmøte som tok for seg nettopp dette, og hvordan lokale aktører bør forberede seg på inntoget. Hele foredraget ligger på MFO Innsikt, se der her.

 
amazon-web-grønn-1x1- 2-1



Og som vi vet, er det antagelig kun et spørsmål om tid før Amazon lanserer sin kundesentriske plattform i Norge. 

I fjor hadde vi et spennende og matnyttig frokostmøte som tok for seg nettopp dette, og hvordan lokale aktører bør forberede seg på inntoget. Hele foredraget ligger på MFO Innsikt, se der her.

 

  

Internasjonal konkurranse fra slike giganter, i kombinasjon pandemiens effekt på digital aktivitet har bidratt til at forbrukernes forventning om en sømløs digital kundereise stadig øker. 

Dette er bakgrunnen for at MFO denne våren har laget en heldigital kursserie som skal ta for seg emner innenfor digital markedsføring vi tror det er viktigere å ha koll på nå, enn noengang:


Innholdsstrategi, videomarkedsføring, E-post markedsføring, SEO for netthandel, forbrukerpsykologi, UX og CRO. Du kan lese mer om de 7 kursene her.

Hva videomarkedsføring angår, får du i denne TED talken en rekke statistikk og informasjon rundt fremveksten av såkalt "bite-sized content" i form av korte videoer på Snapchat, Instagram og TikTok.
TED talkeren Qiuqing Tai, er klar i sin tale - det er åpenbart mye å hente for merkevarer, i å inkorporere korte videosnutter i sin markedsføring. Dog, vet vi at alt innhold ikke nødvendigvis er godt innhold. Det er akkurat dette Camilla Visjø, fra Inbound skal hjelpe deg med å finne ut av, i sitt digitale kurs som tar for seg Innholdsstrategi, den 17. februar. Les mer her.

 
Over til noe helt annet, neste helg er det både morsdag og valentinsdag, på én og samme dag faktisk! I anledning førstnevnte har vi funnet frem et par fine morsdagskampanjer til deg. Det er ingen hemmelighet at bruk av emosjonelle virkemidler er en gjenganger i slike kampanjer, og her er det flere som får øyekroken fuktig:  
- Procter & Gamble: Mothers day Olympics
- Budweiser: This Buds for the Real MVP
 
Det New York baserte digitale markedsføringsbyrået MRY laget en video i anledning morsdag i 2015 hvor de ansatte spurte sine egne mødre om å beskrive deres jobber. Relaterbart for mange av oss markedsførere, og ganske morsomt.
Se snutten her: Moms Explain What Their Kids Do In Advertising
 
Og vi må ikke glemme de nasjonale skattene, denne kampanjen fra DNB i 2018 traff nok rett hjem hos mange: Husk mamma på morsdagen.

Når det gjelder valentinsdagen, og dessuten de hyperdigitale tidene vi befinner oss i, legger vi ved en noe gammel, men fremdeles aktuell TED talk: What brands can learn from online dating.
 

Og apropos valentinsdag og morsdag, vår samarbeidspartner Gastro Catering har skreddersydd ulike pakker som kan bestilles hjem dersom du ønsker å gjøre litt stas på dine kjære neste søndag. Riktig god helg!

Romantisk 3-retters middag? 
Valentine’s KIT til 2 personer kr. 698,- totalt. Les mer her             

Gastro Catering 

Morsdagsbrunsj? 
Brunsj KIT til 4 personer kr. 839,- totalt. Les mer her.

 Gastro Catering

 

Markedslønsj-8-1

 

Minner om vår første episode av vodcasten Markedslønsj som tar for seg 5 Markedsføringstrender i 2021 - som vi mener er viktige. I denne episoden får du møte Kjartan Haugen og Marianne Nygård-Hansen fra Markedssjefene & Julius Støback, Founding Partner i NSB Marketing Best Practice. Les mer om vodcasten og se episoden her. 


På MFO Innsikt nå

Logg inn på MFO Innsikt her

Ikke medlem i MFO? 

Meld deg inn nå og få med deg alt det  spennende vi skal  igjennom i 2021. Her finner du de arrangementene du allerede nå kan melde deg på. Flere arrangementer lanseres fortløpende. Vi skal naturligvis også fortsette med våre månedlige MFO-frokostmøter med både dagsaktuell og evigung tematikk.Se alle våre kommende arrangementer her. Les mer om medlemskap her.