Aktuelt
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Sommerhilsen fra Daglig Leder ☀️🍦

28. juni 2024

Litt inspirasjon å ta med seg inn i torsdag, med ønske om en riktig god langhelg (etterhvert)!

faglig fredag v3-1

God sommer fra oss i MFO ☀️ 

Så er vi nesten kommet halvveis i året 2024 allerede, og den tiden av året som vi gleder oss aller mest til nærmer seg med brede vingeslag, nemlig sommerferien!

Vi hos MFO er stolte av å legge nok et begivenhetsrikt halvår bak oss, hvor vårt mål om å skape møteplasser for folk som jobber med markedsføring og kommunikasjon, ble oppnådd til det fulle.

Vi har så langt arrangert 13 events fysisk og digitalt og samlet over 2000 av våre medlemmer på våre arrangementer, fra et bredt spekter innenfor bransjen; annonsører, byråer, mediebyråer og offentlig sektor. 

Året 2024 har så langt vært preget av uregelmessigheter, (også værmessig!), og det unormale har blitt normalt.  Opinion måler hver måned forbrukertillitsindeksen som er et værvarsel for nordmenns forbruk.

Det vi kan kort kan oppsummere med så langt i år er at:

  • Nordmenn har begynt å få tilbake troen og er mer optimistiske. Lønnsoppgjørene har vært gode, inflasjonen er på vei ned, og verden har ikke gått helt under ennå til tross for flere alvorlige kriser. 
  • Vi er som forbrukere blitt mer påskrudde, og smartere. Vi liker ikke å sløse og vi følger med på priser og tar mer fornuftige og bærekraftige valg.

MFO sin ambisjon for høsten og resten av 2024 er å fortsatt speile behovet og endringene i markedet med vårt faglige innhold og tilbud, og at vi alltid er like aktuelle og kan levere det kompetanseløftet vi står for, og at vi tilpasser oss de endringene vi opplever på makro- og mikronivå. Sammen med våre 5000 medlemmer! 💛

Ikke glem at du også i sommer har tilgang til kurs og events digitalt, hvis du trenger faglig påfyll eller en gyldig unnskyldning for å få litt alenetid i hengekøya eller under solen et sted.

Vi gleder oss allerede til å se deg igjen til høsten hvor vi starter sesongen med “SoMe til frokost” sammen med ny-etablerte Bloom 22. august på Klingenberg kino.

Jeg og vi ønsker deg en vel fortjent og uforglemmelig ferie, og husk at minnene;
- de skaper du selv! 🍦✨Ida rund

Smil og sommerklemmer fra 

Ida Cecilie Wille
Daglig leder i MFO

iStock-1439477752-2

Og før du tar sommerferie, husk å melde deg på høstens arrangementer!

I år som i fjor skal vi kickstarte markedsføringshøsten med en oppdatering innen nettopp sosiale medier! Ingenting får oss til å scrolle som knallgodt innhold. Derfor vil vi by deg på nettopp dét til dagens viktigste måltid.

Den 22. august inviterer vi til MFO Frokostmøte på Klingenberg Kino hvor vi tar for oss sosiale medier med god hjelp av Bloom som skal gi deg best practice, tips og triks og presentere spennende caser som du kan både lære og la deg inspirere av. Les mer og meld deg på her.

Group 1159-2

Høstens andre frokostmøte finner sted på Vika Kino den 26. september og da er det forbrukerpsykologi som står på agendeaen. 

Det er ikke bare hva kunden gjør som er poenget. Det er hvorfor de gjør det. Ja, produktet ditt blir kjøpt – men hva er motivasjonen bak?
 
Bli med på et inspirerende frokostmøte hvor du får lære mer om norske segmenter og deres psykologiske profil basert på ny og oppdatert forskning.

På frokostmøtet får du presentert innsikter fra en norsk database på 24.047 mennesker som har svart på 8.000 spørsmål og du vil få konkret metodikk du kan bruke med en gang du kommer tilbake på kontoret. Les mer og meld deg på her.

ny-1




God helg og god sommer!☀️🍦

Ikke medlem i MFO? 

Les mer om medlemskap her